GMINNY KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ 2025
Organizatorzy:Gmina Janowiec Kościelny.
Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem Św. Jana Chrzciciela .
Samorządowy Ośrodek Kultury.
I.Cele Konkursu:
- Popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z
Niedzielą Palmową.
- Pogłębienie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy w obrzędowości ludowej oraz pielęgnowanie tradycji.
- Rozbudzenie inwencji twórczej.
- Przekaz wartości i tradycji ludowej.
- Integracja społeczności lokalnej.
- Promocja dorobku kulturowego wsi wraz z promocją Gminy i Parafii.
- Zachowanie i wzmacnianie zasobów kulturowych w działaniach profilaktycznych, przyczyniających się do realizacji Narodowego Programu Trzeźwości.
- Zadanie konkursowe:
Konkurs polega na wykonaniu palmy wielkanocnej z wykorzystaniem tradycyjnych metod i materiałów. Polecana technika wykonania: materiały naturalne: żarnowiec, bukszpan, bazie, gałązki brzozy, trzciny suche, kwiaty, wstążki, bibuła, krepa, itp.
- Warunki konkursu:
- Przyjmowane i oceniane będą prace indywidualne i zbiorowe sołectw, stowarzyszeń, placówek oświatowych, zakładów pracy, klubów i innych organizacji z terenu gminy
Janowiec Kościelny- z podziałem na kategorię indywidualną i grupową.
- Do konkursu można zgłosić tylko jedną pracę. Zgłoszenia należy dokonać na karcie zgłoszenia (załącznik nr 1 do regulaminu) do dnia 07 kwietnia 2025 r. w Samorządowym Ośrodku Kultury.
Dopuszcza się przesłanie zgłoszenia drogą elektroniczną na adres: www.sok-janowiec@wp.plw tytule: „Konkurs na najpiękniejszą palmę”.
- Wysokość palmy: minimum 100 cm, maksimum 250cm.
Do prezentacji palmę należy umieścić na wykonanym stojaku. Do palmy należy dołączyć metryczkę zawierającą informację o wykonawcy: imię, nazwisko/ nazwę placówki, organizacji, stowarzyszenia, koła.Prace bez metryczek nie będą oceniane.
IV.Miejsce i termin Konkursu:
- Prace konkursowe należy dostarczyć najpóźniej w dniu 07 marca 2025r. osobiście do
Kościoła Parafialnego pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Janowcu Kościelnym.
- Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi w dniu 13 kwietnia 2025 r. o godzinie 10.00 w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Janowcu Kościelnym.
- Zgłoszenie palm do konkursu jest równoważne z wyrażeniem zgody na wystawienie prac na wystawie pokonkursowej oraz podaniem danych twórców na stronie internetowej urzędu.
- Kryteria oceny prac:
Ocenę prac przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Janowiec Kościelny.
- Użycie i dobór odpowiednich materiałów,
- Pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu, Wielość i bogactwo użytych materiałów, estetykę wykonania pracy.
VI.Nagrody:
1.Organizatorzy przewidują następujące nagrody( bon upoważniający do zakupu towarów i usług):
– indywidualne:
- miejsce – 300 zł
- miejsce – 250 zł
- miejsce – 200 zł
-grupowe:
- miejsce – 500 zł
- miejsce – 400 zł
- miejsce – 300 zł
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzających w celu wzięcia udziału w
Gminnym konkursie na najpiękniejszą Palmę Wielkanocną (dalej wydarzenie) jest Samorządowy Ośrodek Kultury.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych, z którym można się kontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych na adres e-mail: iod@janowiec.com.pl lub pocztą tradycyjną na adres Administratora, z dopiskiem IOD.
- Dane osobowe uczestników będą przetwarzane w celu organizacji wydarzenia na podstawie udzielonej przez uczestnika zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne w celu sprawnej organizacji wydarzenia. Niepodanie danych uniemożliwi wzięcie udziału w organizowanym wydarzeniu.
- Udział w wydarzeniu jest dobrowolny i oznacza wyrażenie zgody na publikację zawierających wizerunek zdjęć oraz zapisów wideo w celu udokumentowania przebiegu wydarzenia oraz informowania o podejmowanych przez siebie działaniach. Przetwarzanie będzie realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie lub rok po zakończeniu konkursu.
- Uczestnikom przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Odbiorcą danych osobowych będzie każdy kto zapozna się ze zdjęciem, opisem wydarzenia lub zapisem filmowym opublikowanym na stronie internetowej Gminy
Janowiec Kościelny , portalu społecznościowego gminy i Samorządowego Ośrodka Kultury. Dane te będą ogólnodostępne co oznacza, że zainteresowane media mogą je umieszczać na swoich portalach, stronach, publikacjach. Dane będą również ujawniane podmiotom współpracującym z Administratorem lub realizującym zadania na jego rzecz (np.. Parafia Św. Jana Chrzciciela, Urząd Gminy), dostawcy oprogramowania i usług hostingowych w celu zapewnienia prawidłowości ich działania.
- Uczestnikom przysługuje prawo do żądania od administratora danych osobowych dostępu do danych osobowych, ich usunięcia, sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania.
- Uczestnikom przysługuje prawo do przenoszenia danych w zakresie jakim są one przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody.
- Uczestnikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych, z siedziba przy ul. Stawki2, 00-193 Warszawa, w przypadku stwierdzenia , że dane nie są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO.
- Postanowienie końcowe:
Niniejszym regulamin stanowi podstawę przeprowadzenia konkursu.
Organizatorzy nie zwracają uczestnikom kosztów związanych z ich uczestnictwem w konkursie.
Werdykt Komisji Konkursowej jest ostateczny i nie podlega reklamacji.
Organizatorzy uprawnieni są do zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
Przystąpienie do konkursu jest dobrowolne.
Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych.
KONTAKT: Samorządowy Ośrodek Kultury
13-111 Janowiec Kościelny 148tel. (89) 626 – 20 – 89 e-mail: sok-janowiec@wp.plKARTA ZGŁOSZENIA
GMINNY KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ
/Załącznik nr 1 do Regulaminu/
1. | Wykonawcy Palmy: Imię i Nazwisko lub nazwa organizacji
|
|
2. | Miejscowość, adres organizacji/osoby fizycznej
|
|
3. | Dane kontaktowe: numer telefonu, e-mail osoby fizycznej lub osoby reprezentującej instytucję
|
|
4. | Data zgłoszenia
|
|
5. | Numer palmy
( nada osoba przyjmująca palmę) |
Oświadczam, że zapoznałam/em się z regulaminem konkursu i akceptuję wszelkie zawarte w nim postanowienia.
…………………………………………………………………………
Data i podpis