GMINNY KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ      PALMĘ WIELKANOCNĄ 2025

 

Organizatorzy:Gmina Janowiec Kościelny.

Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem Św. Jana Chrzciciela .

Samorządowy Ośrodek Kultury.

I.Cele Konkursu:

  1. Popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z

Niedzielą Palmową.

  1. Pogłębienie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy w obrzędowości ludowej oraz pielęgnowanie tradycji.
  2. Rozbudzenie inwencji twórczej.
  3. Przekaz wartości i tradycji ludowej.
  4. Integracja społeczności lokalnej.
  5. Promocja dorobku kulturowego wsi wraz z promocją Gminy i Parafii.
  6. Zachowanie i wzmacnianie zasobów kulturowych w działaniach profilaktycznych, przyczyniających się do realizacji Narodowego Programu Trzeźwości.
  7. Zadanie konkursowe:

Konkurs polega na wykonaniu palmy wielkanocnej z wykorzystaniem tradycyjnych metod i materiałów. Polecana technika wykonania: materiały naturalne: żarnowiec, bukszpan, bazie, gałązki brzozy, trzciny suche, kwiaty, wstążki, bibuła, krepa, itp.

  • Warunki konkursu:
  1. Przyjmowane i oceniane będą prace indywidualne i zbiorowe sołectw, stowarzyszeń, placówek oświatowych, zakładów pracy, klubów i innych organizacji z terenu gminy

Janowiec Kościelny- z podziałem na kategorię indywidualną i grupową.

  1. Do konkursu można zgłosić tylko jedną pracę. Zgłoszenia należy dokonać na karcie zgłoszenia (załącznik nr 1 do regulaminu) do dnia 07 kwietnia 2025 r. w  Samorządowym Ośrodku Kultury.

Dopuszcza się przesłanie zgłoszenia drogą elektroniczną na adres:  www.sok-janowiec@wp.plw tytule: „Konkurs na najpiękniejszą palmę”.

  1. Wysokość palmy: minimum 100 cm, maksimum 250cm.

Do prezentacji palmę należy umieścić na wykonanym stojaku.  Do palmy należy dołączyć metryczkę zawierającą informację o wykonawcy: imię, nazwisko/ nazwę placówki, organizacji, stowarzyszenia, koła.Prace bez metryczek nie będą oceniane.

 

IV.Miejsce i termin Konkursu:

  1. Prace konkursowe należy dostarczyć najpóźniej w dniu 07 marca 2025r. osobiście do

Kościoła Parafialnego pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Janowcu Kościelnym.

  1. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi w dniu 13 kwietnia 2025 r. o godzinie 10.00 w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Janowcu Kościelnym.
  2. Zgłoszenie palm do konkursu jest równoważne z wyrażeniem zgody na wystawienie prac na wystawie pokonkursowej  oraz podaniem danych twórców na stronie internetowej urzędu.

 

  1. Kryteria oceny prac:

Ocenę prac przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Janowiec Kościelny.

  • Użycie i dobór odpowiednich materiałów,
  • Pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu, Wielość i bogactwo użytych materiałów, estetykę wykonania pracy.

VI.Nagrody:

1.Organizatorzy przewidują następujące nagrody( bon upoważniający do zakupu towarów i usług):

– indywidualne:

  • miejsce – 300 zł
  • miejsce – 250 zł
  • miejsce – 200 zł

-grupowe:

  • miejsce – 500 zł
  • miejsce – 400 zł
  • miejsce – 300 zł

 

  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
  1. Administratorem danych osobowych przetwarzających w celu wzięcia udziału w

Gminnym konkursie na najpiękniejszą Palmę Wielkanocną (dalej wydarzenie) jest Samorządowy Ośrodek Kultury.

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych, z którym można się kontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych na adres e-mail: iod@janowiec.com.pl lub pocztą tradycyjną na adres Administratora, z dopiskiem IOD.
  2. Dane osobowe uczestników będą przetwarzane w celu organizacji wydarzenia na podstawie udzielonej przez uczestnika zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne w celu sprawnej organizacji wydarzenia. Niepodanie danych uniemożliwi wzięcie udziału w organizowanym wydarzeniu.
  4. Udział w wydarzeniu jest dobrowolny i oznacza wyrażenie zgody na publikację zawierających wizerunek zdjęć oraz zapisów wideo w celu udokumentowania przebiegu wydarzenia oraz informowania o podejmowanych przez siebie działaniach. Przetwarzanie będzie realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  5. Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie lub rok po zakończeniu konkursu.
  6. Uczestnikom przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  1. Odbiorcą danych osobowych będzie każdy kto zapozna się ze zdjęciem, opisem wydarzenia lub zapisem filmowym opublikowanym na stronie internetowej Gminy

Janowiec Kościelny , portalu społecznościowego gminy i Samorządowego Ośrodka Kultury. Dane te będą ogólnodostępne co oznacza, że zainteresowane media mogą je umieszczać na swoich portalach, stronach, publikacjach. Dane będą również ujawniane podmiotom współpracującym z Administratorem lub realizującym zadania na jego rzecz (np.. Parafia Św. Jana Chrzciciela, Urząd Gminy), dostawcy oprogramowania i usług hostingowych w celu zapewnienia prawidłowości ich działania.

  1. Uczestnikom przysługuje prawo do żądania od administratora danych osobowych dostępu do danych osobowych, ich usunięcia, sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania.
  2. Uczestnikom przysługuje prawo do przenoszenia danych w zakresie jakim są one przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody.
  3. Uczestnikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych, z siedziba przy ul. Stawki2, 00-193 Warszawa, w przypadku stwierdzenia , że dane nie są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO.

 

  • Postanowienie końcowe:

Niniejszym regulamin stanowi podstawę przeprowadzenia konkursu.

Organizatorzy nie zwracają uczestnikom  kosztów związanych z ich uczestnictwem w konkursie.

Werdykt Komisji Konkursowej jest ostateczny i nie podlega reklamacji.

Organizatorzy uprawnieni są do zmiany postanowień niniejszego regulaminu.

Przystąpienie do konkursu jest dobrowolne.

Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych.

 

KONTAKT: Samorządowy Ośrodek Kultury

13-111 Janowiec Kościelny 148tel. (89) 626 – 20 – 89 e-mail: sok-janowiec@wp.plKARTA ZGŁOSZENIA

GMINNY KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ

/Załącznik nr 1 do Regulaminu/

1. Wykonawcy Palmy: Imię i Nazwisko lub nazwa organizacji

 

 

 

 

 
2. Miejscowość, adres organizacji/osoby fizycznej

 

 
3. Dane kontaktowe: numer telefonu,  e-mail osoby fizycznej  lub osoby reprezentującej instytucję

 

 
4. Data zgłoszenia

 

 
5. Numer palmy

( nada osoba przyjmująca palmę)

 

 

Oświadczam, że zapoznałam/em się z regulaminem konkursu i akceptuję wszelkie zawarte w nim postanowienia.

 

…………………………………………………………………………

 Data i podpis